intriMotiv

Motiveert mensen naar uitzonderlijke resultaten.

ZIJN VOLGENDE VRAGEN WEL EENS BIJ JE OPGEKOMEN.

  • Creëren jouw mensen voldoende kansen en meerwaarde voor de in- en externe klanten?
  • Treden jouw mannen en vrouwen genoeg op de voorgrond? Zetten ze hun unieke persoonlijkheid optimaal in?
  • Functioneren jouw teams voldoende als katalysator in groepsprocessen en samenwerkingsvormen?
  • Kunnen ze omgaan met veel verschillende werkelijkheidsniveaus ?
  • Zijn ze in staat een visie over te brengen, mensen op kansen te wijzen en zodanig beweging en het verschil te creëren?
  • Worden de projecten soms een beetje te slordig geleid?
  • Kunnen jouw mensen die contact hebben met klanten iets commerciëler optreden?

NIET DE BUITENKANT, MAAR DE KERN.

Mannen en vrouwen waardevoller maken voor jouw organisatie gaat verder dan het aanleren van communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden. Het is vooral een proces van bewustwording. Vertrouwen ontwikkelen in hun eigen kracht en het vermogen om zelf hun antwoorden te vinden.

De aandacht ligt in hun begeleiding naar nieuwe inzichten door ze uit te dagen en te confronteren. Door ze te stimuleren met een nieuwe blik naar zichzelf, anderen en situaties te kijken.

Hun grootste ‘vijand’ is conformisme, rituelen en gewoonten bij anderen en bij zichzelf. We doen de dingen omdat het van ons verwacht wordt of omdat het zo hoort. We herhalen gedrag dat in het verleden succesvol bleek maar geen enkele garantie biedt voor de toekomst. De succesvolle professional is licht tegendraads en onconventioneel. Hij durft risico’s te nemen en is in permanente staat van alertheid.

ELEMENTEN VOOR EEN GESLAAGDE TRAINING.

Een training, onafhankelijk van de inhoud, is maar geslaagd als de deelnemers een bewustwordingsproces zijn doorgegaan en dat ze op basis hiervan zichzelf beter hebben leren kennen. Inzicht krijgen in hun sterkten maar ook hun valkuilen. Begrijpen dat hun gedrag (doen en zeggen) bepalend is voor het resultaat dat ze behalen. Accepteren dat hun eigen unieke persoonlijkheid de basis is voor hun relatie met anderen.

Welke elementen zijn hiervoor van essentieel belang:

  • Voorbereiding en analyse. Training is een hulpmiddel, geen doel op zich. Hulpmiddel om de bedrijfsdoelstellingen te bewerkstelligen. Een nauw contact en open discussie met leidinggevende is hierbij essentieel.
  • Het uitgangspunt is bewustwording! Dat betekent dat de groep leidend is. Zij moeten zin hebben om het anders aan te pakken. Het vooropgestelde programma is dus helemaal niet heilig. Wat is het nut om een onderwerp te bespreken waar ze niet klaar voor zijn en dus hun aandacht niet heeft. Als trainer ben je er voor de groep, en niet andersom.
  • De ‘groep’ weet het wel! Het is dank zij de groepsdynamiek dat het verhaal geschreven wordt.
  • Gebruik de leefwereld van de groep.
  • Het einddoel staat vast, maar de weg er naartoe moet permanent kunnen worden aangepast.
  • Werk in korte maandelijkse sessie’s. De concentratieboog blijf je vasthouden en je kan de vooruitgang goed meten.
  • Ieder besproken onderwerp leidt tot acties. ‘Welk commitment, wat ga jij volgende maand doen?’
  • Regelmatig sparren en feedbacken met leidinggevende. Hij is diegene die het stokje overneemt als de training erop zit.

Dit levert onze aanpak jou en jouw mensen op:

  • Meer aandacht en energie voor hetgeen waar verschil kan gemaakt worden;
  • Geen genoegen nemen met goed in iets zijn, enkel met toegevoegde waarde;
  • De kracht van het team beter inzetten;
  • Hoger bewustzijn van hoe belangrijk ieder individu is;
  • Betere inschatting van eigen potentie en hoe deze gebruiken om waarde te creëren;
  • Persoonlijke energie op het goede moment op de juiste plek besteden;
  • Niet alleen belang hechten aan wat je doet, maar aan het effect van wat je doet;
  • Ieders persoonlijkheid kennen, leren waarderen en effectief inzetten;
  • Verantwoordelijke projectleiders die meer structuur leggen en grip krijgen op hun projecten;
  • Commercieel op een hoger niveau acteren.

Enkele projecten en leuke woorden.

Als Belgische dame van formaat, maakt Marie-Paule al bij een eerste kennismaking indruk. Eenmaal met haar aan het werk dan volgt waardering voor haar passie en professie om mensen te laten excelleren. Soms confronterend, vaak stimulerend en altijd met respect. Bruikbaar in de praktijk en blijvend in het effect.

Stef van Remmen

Commercieel Directeur

I had a training course on Project Management with Marie-Paule about 3 years ago and to this day I still apply the very simple method taught. The training was very complete including the basics of project management but also challenging us – the trainees – to change our mindset when running projects in our job. Her calm and confident attitude made the course very enjoyable and the follow up sessions were very useful to track our progress on implementing the method. I would definately do another course with Marie-Paule as I have learnt skills for life.

Adeline Smith

Senior Marketing Communication Specialist

Ik heb Marie-Paule leren kennen als een bevlogen, open, ruimhartige en integere coach, die niet tevreden is met een half resultaat. Ze laat zich geen rad voor de ogen draaien, maar prikt — met haar Belgische charme – dwars door façades heen en komt direct tot de kern. Haar aanpak is op maat, zowel voor groepen als voor individuen. De tools die ze aanreikt zijn meteen inzetbaar en vereisen weinig specifieke kennis of vaardigheden, maar leveren wel direct voordelen op. Ik waardeer haar om haar tomeloze inzet en doorzettingsvermogen en ik kan iedereen die betrokken is bij een veranderproces, van harte aanbevelen Marie-Paule hierin te betrekken.

Marlies Denissen

Manager Customer Services

Marie-Paule heeft een bijdrage geleverd aan de persoonlijke groei van onze teams en de samenwerking hier tussen. Marie-Paule is in staat om zeer snel te schakelen en te zien waar de organisatie en mensen behoefte aan heeft. Deze combinatie maakt dat ze meer uitvoert dan slechts haar ‘opdracht’. Meedenken, sparren en zeker haar eigen mening geven heeft een grote toegevoegde waarde gehad. Verder is Marie-Paule meer dan goed in staat om haar programma direct aan te passen aan de situtatie. Geen standaard trainingen maar maatwerk!

Arjan Hakkennes

Chief Commerciel Officer

Via een medewerker van Banner kwamen we terecht bij intriMotiv. De projectmanagement methode van intriMotiv is eenvoudig en zit goed in elkaar, maar met name de begeleiding van Marie-Paule in het proces en de hands-on training die door haar wordt gegeven (de methode wordt getraind aan de hand van een concreet project dat binnen de organisatie speelt of gaat spelen), heeft voor ons het verschil gemaakt. Het komende jaar verwacht ik dan ook dat het even wennen zal zijn, maar dat we daarna projecten beter zullen gaan managen en afronden en vooral efficienter, met meer duidelijkheid en natuurlijk ook fun!!

Sandor Noordermeer

Banner Pharmacaps

MEER WETEN?

Wil je graag weten wat wij voor jouw mannen en vrouwen kunnen betekenen? Vul onderstaande in en we nemen op korte termijn contact met je op. Tot gauw!

13 + 14 =